Sherborne
Sherborne (Σέρμπορν: Κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος)
Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία και θεωρία γύρω από την ανθρώπινη κίνηση που δημιούργησε ο Rudolf Laban (πρωτοπόρος και ιδρυτής της ανάλυσης κίνησης). Η μέθοδος διαμορφώθηκε από τη Veronica Sherborne κατά τη διάρκεια μιας τριαντάχρονης πορείας με βάση τη δουλειά της με παιδιά με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες. Τώρα η μέθοδος εφαρμόζεται με ανθρώπους όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών δυσκολίες.
Οι κινητικές εμπειρίες είναι θεμελιώδεις για την ανάπτυξη όλων των ανθρώπων αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές για άτομα με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες. Η δυνατότητα συμμετοχής σε κινητικές εμπειρίες οφείλει να είναι συχνότερη και πιο συνεχής για άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών εμπόδια στο να πραγματοποιήσουν το πλήρες δυναμικό τους.
Η μέθοδος Sherborne δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk).
Οι κινητικές εμπειρίες είναι θεμελιώδεις για την ανάπτυξη όλων των ανθρώπων αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντικές για άτομα με ειδικές ανάγκες και δυσκολίες. Η δυνατότητα συμμετοχής σε κινητικές εμπειρίες οφείλει να είναι συχνότερη και πιο συνεχής για άτομα τα οποία αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών εμπόδια στο να πραγματοποιήσουν το πλήρες δυναμικό τους.
Η μέθοδος Sherborne δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk).
Η ανάπτυξη της εμπιστοσύνης στον εαυτό μας και τους άλλους και η δημιουργική έκφραση του εαυτού είναι θεμελιώδεις ιδέες αυτής της κινητικής προσέγγισης. Έτσι, διαμορφώνονται δύο ειδών βασικοί στόχοι:
Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ
Αυτή κατακτάτε μέσω κινητικών εμπειριών που βοηθούν το άτομο να συγκεντρωθεί στο τι συμβαίνει στο σώμα του, που το βοηθούν να αναπτύξει την ικανότητα να «ακούει» το σώμα του μέσω της αφής και των εσωτερικών σωματικών αισθήσεων αντί να το αντιλαμβάνεται μέσω της οπτικής εικόνας και της σκέψης, στα οποία είμαστε συνηθισμένοι.
Το παραπάνω βοηθά στη μείωση της αυτοκριτικής και επιτρέπει στο άτομο να αναπτυχθεί όσον αφορά την αυτοπεποίθησή του σε σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο.
Η ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Ως επόμενο βήμα το άτομο αρχίζει να μαθαίνει να κινείται μέσα στο περιβάλλον και να αλληλεπιδρά με τους άλλους, με τρόπους που υποστηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη εμπιστοσύνης και τη δημιουργία θετικών σχέσεων. Οι κινητικές αυτές εμπειρίες υποστηρίζουν το άτομο κατάλληλα και το ενθαρρύνουν να εξερευνήσει τη μοναδικότητα και τη δημιουργικότητά του μέσα από κοινές κινητικές δραστηριότητες.