Καλοκαιρινές Μαθησιακές Δραστηριότητες (Γλώσσα, Μαθηματικά, Λεπτή Κινητικότητα, Μνήμη)

Το Καλοκαίρι είναι στη μέση και πολλοί γονείς αναρωτιούνται τι δραστηριότητες μπορούν να κάνουν ώστε τα παιδιά να μην χάσουν επαφή με το σχολείο.

Είναι καλό λοιπόν, οι δραστηριότητες που θα επιλέξουν οι γονείς, να γίνονται μέσα από βιωματική μάθηση σε όλους τους τομείς.

Ας δούμε κάποια παραδείγματα καλοκαιρινής βιωματικής μάθησης ώστε αφενός το παιδί να μην χάνει επαφή με το σχολείο και αφετέρου να διασκεδάζει

 ΓΛΩΣΣΑ

  • Λέμε στο παιδί να μας διαβάσει το αγαπημένο του παραμύθι στην παραλία.
  • Το παιδί γράφει τη λίστα του super market.
  • Βάζουμε το παιδί να διαβάζει τις πινακίδες όταν πηγαίνουμε βόλτες.
  • Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια μαζί με το παιδί όπως:Scrabble, πυργόλεξο.
  • Κάνουμε επισκέψεις μαζί με το παιδί σε μουσεία, πηγαίνουμε σε συναυλίες και σε θέατρα. Τα παιδιά μέσα από αυτή τη δραστηριότητα  παίρνουν σημαντικά ερεθίσματα για τη ζωή τους.
  • Βλέπουμε αγαπημένες ταινίες μαζί με το παιδί και του λέμε να μας ζωγραφίσει κάτι που του αρέσει.
  • Ενθαρρύνουμε το παιδί να  μας πει μια ιστορία για τη μέρα που πέρασε στην παραλία.
  • Γράφουμε μαζί με το παιδί λέξεις στην άμμο.
  • Λύνουμε σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα μαζί με το παιδί.
  • Επισκεπτόμαστε την βιβλιοθήκη του δήμου μας και αφήνουμε το παιδί να διαλέξει βιβλίο.
  • Γράφουμε μαζί με το παιδί γραμματάκια  στην άμμο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Δίνουμε στο παιδί λεφτά να αγοράσει το παγωτό στην παραλία.
  • Παίζουμε επιτραπέζια παιχνίδια όπως φιδάκι, γκρινιάρη.
  • Παίζουμε συμβολικό παιχνίδι με το παιδί. Πχ: Στήνουμε ένα εικονικό μαγαζί στο σπίτι μας και κάνουμε πωλήσεις.
  • Γράφουμε αριθμούς μαζί με το παιδί  στην άμμο.
  • Κάνουμε μαθηματικές πράξεις  στην άμμο μαζί με το παιδί. Γράφουμε στο παιδί πράξεις στην άμμο και ζητάμε να μας τις λύσει. Οι πράξεις πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις δυνατότητες του παιδιού και να φαίνονται παιχνίδι.
  • Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο και ζητάμε   να μας τα μετρήσει.
  • Ενισχύουμε τη δεξιότητα της ταξινόμησης. Έχουμε δυο κουβαδάκια. Στο ένα βάζουμε τα μικρά βότσαλα και στο άλλο τα μικρά.
  • Μετράμε τις βουτιές, τα βότσαλα, τις πέτρες, τα κοχύλια.

ΛΕΠΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

  • Φτιάχνουμε με το παιδί κάστρα και πύργους στην άμμο. Αυτή η δραστηριότητα προωθεί τις σωματικές και κινητικές δεξιότητες αφού τα παιδιά χρησιμοποιούν τόσο τα χέρια τους όσο και τα πόδια τους.
  • Περνάμε χρωματιστές χάντρες σε κορδόνια και φτιάχνουμε βραχιόλια ή κολιέ μαζί με το παιδί.
  • Ζωγραφίζουμε με δακτυλομπογιές, νερομπογιές και μαρκαδόρους.
  • Πηγαίνουμε βόλτες μικροί μεγάλοι με τα ποδήλατα.

ΜΝΗΜΗ

  • Κρύβουμε αντικείμενα σε ένα κουβαδάκι  γεμάτο με άμμο και ζητάμε από το παιδί να τα βρει με κλειστά τα μάτια.
  • Δίνουμε στο παιδί  λέξεις κλειδιά (πχ «κόκκινο» = σηκώνω το χέρι μου, «μπλε» = σηκώνω το πόδι μου «κίτρινο» = βγάζω τη γλώσσα μου). Λέμε στο παιδί γρήγορα και κοφτά τη λέξη και αναμένουμε τη δράση. Όσο το παιδί εξοικειώνεται με το παιχνίδι δίνουμε παραπάνω από δύο εντολές
  • Μιμούμαστεδιάφορους ήχους και  καλούμε το παιδί  να τους αναγνωρίσει

Ας θυμόμαστε από τα παραπάνω ότι η μάθηση το καλοκαίρι, μπορεί να επιτευχθεί μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες για το παιδί και και όχι με τον κλασσικό τρόπο που επιφέρει γκρίνια, πίεση και κακό κλίμα στην οικογένεια. Άλλωστε, το παιδί όπως και εμείς έχουμε ανάγκη από ένα διάλειμμα 

Παπαδοπούλου Ειρήνη

Πηγή: eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com / www.awomanslife.eu

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

To Top
error: Το περιεχόμενο προστατεύεται !!